Vibrerende dildoer, billeder af elskende par, ord som “buttplug” og “glidecreme” – det er bare nogle af ingredienserne på en almindelig arbejdsdag hos Sinful.dk, der er Skandinaviens største erotiske webshop. Hvordan er det mon at arbejde sådan et sted? Kom med bag kulissen og få et sjældent indblik i en helt speciel branche.
At arbejde med sexlegetøj lyder i manges ører måske lidt “skørt” og noget, som de fleste kan have lidt svært ved at forestille sig. Og medarbejderne hos Sinful møder også mange smilende ansigtsudtryk, når de fortæller, hvad de laver.
De fleste mennesker har helt sikkert et billede af, hvordan man er og ser ud, når man arbejder hos en erotisk sex butik, men i dette tilfælde vil du sikkert opleve, at det indre billede ikke nødvendigvis stemmer helt overens med virkeligheden.
Skal man være sexekspert for at arbejde hos Sinful?
Skal man så være sexekspert eller have mere lyst til sex end gennemsnitsdanskeren for at være en del af Sinful-teamet? Det spurgte vi Mathilde Mackowski, der er en af medstifterne af Sinful, om.
“Jeg tror, det er vigtigt, at man er et legende menneske og elsker at lege med livet for at være en del af et team som vores. Det har en kæmpe betydning, at alle medarbejdere synes, det er spændende at arbejde inden for sex- og samliv, og at de alle arbejder for det samme mål”, siger Mathilde.
Hun startede sexshoppen tilbage i 2008 og ser den og medarbejderne som sit hjertebarn. Hver dag arbejder hun og resten af staben på at inspirere folk til et bedre sexliv.
“Velkommen til Sinful, du taler med Johanne”
Det at arbejde med sexlegetøj er selvfølgelig noget anderledes end mange andre brancher. Det mener Johanne fra kundeservice, som hver dag er i kontakt med kunderne.
Hun startede i sin tid hos Sinful, da hun synes det var et interessant område og gerne vil være med til at gøre sex og sexlegetøj mindre tabubelagt. Johanne taler hver dag med danskerne om deres sexliv og har derfor et stort indblik i, hvad der sker rundt omkring i de små hjem.
”I mit arbejde har kunden altid første prioritet. Vi har en ekstra tæt relation til dem, da vi arbejder med et emne, som er meget privat, og det er rigtig vigtigt for os, at kunderne føler sig trygge. Vi har stor respekt for vores kunder og brænder virkelig for at hjælpe dem med alle de spørgsmål, de måtte have – uanset hvad det måtte handle om”, siger Johanne, der har været ansat hos Sinful siden 2013.
Men hvilken type spørgsmål er det så kundeservice i Sinfuls sexshop får?
“Når telefonen ringer er det meget forskelligt, hvilken type kunde der er i den anden ende, og man kan ofte godt fornemme, at folk har taget tilløb til at ringe op. Opkaldene kan handle om alt fra leveringstid, til produktforespørgsler. Vores kundeservice er et vigtigt organ i virksomheden. De tilbagemeldinger, kunderne giver, er nyttige for hele teamet i forhold til f.eks. vores produktudvalg, fragtaftaler, service og meget mere“.
Han sender dildoer ud til danskerne
Søren er familiefar til 2 og lagerchef hos Sinful. Han bevæger sig derfor dagligt rundt blandt sexlegetøj i alle størrelser, former og farver. Sammen med 10 andre lageransatte sørger de for, at mere end 120.000 pakker med sexlegetøj når ud til legelystne mænd og kvinder i Skandinavien.
Søren elsker sit job i sexshoppen. Han mener ikke, at der er den store forskel på at pakke en dildo eller en lampe: “Så længe man ved, at det er sexlegetøj, det drejer sig om, og man har et åbent sind, så er det ligesom en helt almindelig arbejdsplads”.
Som medarbejder på lageret har man tit smil på læben, og de elsker at pakke alt lige fra de små til de store ordre: ”Vores kunder er frisindede og legelystne, og det elsker vi”, siger Søren.
Vejen til et bedre sexliv
Når Mette på 22 år ikke løber rundt på håndboldbanen, er hun en del af de 6 praktikanter, der er ansat i marketingafdelingen.
Virksomheden er i rivende udvikling, og det kræver et stærkt marketingteam, der kan formidle Sinfuls budskab om vejen til (endnu) bedre sex ud til hele den skandinaviske befolkning. Mette sørger for, at nyhedsbrevene er spændende og relevante for læserne.
“Det er sjovt at være med til at inspirere alle til et dejligt sexliv – og det gør det kun mere sjovt, at det ikke er rugbrød eller løbesko, det handler om”, smiler hun.
Ord som “dildo” og “penisring” bliver efter et par ganges brug en del af hverdagen og lige så naturligt som at sætte kaffe over. Selvom sproget, indholdet på websitet og varerne på lageret på hylderne er anderledes end i så mange andre virksomheder, er det for de fleste medarbejdere “just another day at the office” med alle de opgaver og rutiner, der følger med, ligesom på enhver anden arbejdsplads.